Verzekeringsadviseur binnendienst zakelijk (24-38 uur) te Heerhugowaard

Relatiebeheer/Advies
Noord-Holland
Verzekeringen
Max. € 3.907.- (38 uur)
27 maart 2024
M. de Klerkweg 1, 1703 DK Heerhugowaard, Nederland

Het mooie van Univé?

Dat zijn de mensen, de resultaten, de geschiedenis, de cultuur, het ontstaan, de betrokkenheid. Dat is samenwerken. Een coöperatie zijn zonder winstoogmerk. Supporter van Sport zijn. Een 9 voor klantvriendelijkheid krijgen en een Great Place to Work zijn. Wij richten ons op het voorkomen van risico’s, het beperken van gevolgen en we verzekeren alleen als het echt nodig is. Coöperatie Univé bestaat uit diverse onderdelen, waaronder Univé Schade, Univé Rechtshulp, verschillende ondersteunende afdelingen en acht verschillende Regionale Univé’s, zodat we op landelijk én lokaal niveau altijd dichtbij onze klanten zijn. Bij Univé ontwikkelen we samen continu nieuwe producten, diensten én onszelf. Alles voor onze klanten. Dat is het mooie van Univé. Kom jij ons versterken?

Univé Noord-Holland is één van de acht Regionale Univé’s. Met een werkgebied dat zich uitstrekt van Den Helder tot het noordelijke deel van het Groene Hart én Zwolle. Onze klanten kunnen bij ons terecht voor verzekeringen, hypotheken en andere diensten die zekerheid bieden. Voor elke klant is er altijd iemand van Univé in de buurt, fysiek in één van onze twaalf advieswinkels in de regio, telefonisch of online via de Mijn Univé App. Mooi toch? Onze circa 170 particuliere en zakelijke adviseurs krijgen ondersteuning vanuit ons hoofdkantoor in Heerhugowaard van ongeveer 80 collega’s als het gaat om financiën, marketing, communicatie, HRM, ICT, acceptatie, schadeafwikkeling en compliance. 

  • Coöperatie zonder winstoogmerk
  • 1,6 miljoen leden met ruim 4 miljoen verzekeringen
  • 8 Regionale Univé’s
  • 110 lokale winkels
  • 2.700 medewerkers in totaal

Wat ga je doen?
Als adviseur ben jij de onmisbare schakel voor ondernemers (ZZP en klein MKB) die op zoek zijn naar deskundig en op maat gemaakt advies. Met jouw ondernemende instelling neem je het initiatief om samen met de klant de risico’s te bespreken die zij lopen en welke financiële gevolgen dit met zich mee kan brengen. Je presenteert oplossingen om de klant te helpen deze risico’s te beheersen. En of het nu gaat om (nieuwe) zakelijke verzekeringen, wijzigingen of schades, jij staat paraat om hen de juiste weg te wijzen. Na de afronding van het adviesgesprek zorg je voor een vlotte verwerking van de aanvragen in onze systemen.

Naast het voeren van adviesgesprekken met nieuwe klanten, ben jij de steunpilaar voor bestaande klanten. Je voert onderhoudsgesprekken om de bestaande verzekeringen door te nemen en nieuwe risico’s proactief af te dekken. Je begrijpt de wereld van ondernemerschap, je voelt hun behoeften aan en bent in staat om een stabiele en duurzame relatie met de klant op te bouwen.

Naast deze adviserende rol voer je ook de nodige administratieve taken uit, zoals bijvoorbeeld het opstellen van offertes, het beantwoorden van e-mails en het verwerken van klantmutaties.

Wie zoeken wij?
Wij zijn op zoek naar iemand met een natuurlijk talent voor luisteren, het helder verwoorden van complexe zaken en een proactieve houding. Werken met persoonlijke- en afdelingsdoelstellingen geeft jou energie, en je bent altijd op zoek naar manieren om deze te overtreffen.

Met minimaal een MBO werk- en denkniveau (niveau 4) en bij voorkeur een diploma in een commerciële of economische richting, ben jij klaar voor de uitdaging. Maar wat jou echt onderscheidt, is dat je in het bezit bent van de vereiste diploma’s Adviseur Basis en Adviseur Schade (particulier en zakelijk). Dit laat zien dat jij niet alleen over de juiste kennis beschikt, maar ook de ervaring hebt om onze klanten deskundig te adviseren.

Heb je daarnaast ervaring met telefonisch advies, zowel inbound als outbound, over verzekeringen en ben je bekend met het verzekeringssysteem QIS? Dan is dat een absolute pré. Bij ons krijg je de kans om jezelf verder te ontwikkelen, succesvol te zijn en bij te dragen aan het behalen van onze doelstellingen.

Kortom, als jij gedreven bent, een passie hebt voor klantgerichtheid en beschikt over de juiste kwalificaties, dan ben jij de professional die wij zoeken!

Wat bieden wij?

  • Een uitdagende functie binnen een stabiel en gezond bedrijf dat goed voor haar mensen zorgt, voor 24-38 uur per week.
  • Een greep uit onze belangrijkste arbeidsvoorwaarden:
  • Het belangrijkste, bij Univé vind je een samenwerking met gezellige en gedreven collega’s;
  • Je mag van ons een fijne en veilige werkomgeving verwachten. Niet voor niets zijn wij ‘Great Place To Work’ gecertificeerd!;
  • Het salaris is afhankelijk van je opleiding, ervaring en competenties en bedraagt maximaal € 3.907,- bruto per maand op basis van 38 uur;
  • Wie bieden je een tijdelijk contract met de intentie om je uiteindelijk een vast contract aan te bieden;
  • Je ontvangt een 13e maand;
  • Bij positieve bedrijfsresultaten ontvang je een extra jaarlijkse winstuitkering, bovenop je 13e maand;
  • Zelfontwikkeling vinden we belangrijk. Je krijgt daarom van ons jaarlijks een duurzaam inzetbaarheidsbudget en toegang tot meer dan 120 trainingen via GoodHabitz, zodat je jezelf kunt blijven ontwikkelen;
  • Je ontvangt reiskosten voor de dagen die je op kantoor werkt en een thuiswerkvergoeding voor de dagen die je thuiswerkt;
  • Je ontvangt uiteraard een korting op je verzekeringen die je bij Univé afsluit.

Overige informatie
Screening is onderdeel van de sollicitatieprocedure, als je in de laatste ronde zit.

Locatie
Heerhugowaard

Interesse?
Solliciteer direct via rechterkolom of via s.peters@assured.nl of bel eerst met Susanne Peters 0654657176

Solliciteer op deze vacature
#replace title#