Compliance Officer (24-40 uur) bij Financieel Zeker te Eindhoven

Auditor
Noord-Brabant
Compliance
In overleg
30 maart 2024
Freddy van Riemsdijkweg 20, 5657 EE Eindhoven, Nederland

Wij zijn op zoek naar een collega met als functie Compliance Officer die toeziet of dat er gewerkt wordt volgens de door onze organisatie opgestelde normen en regels, integriteit van bedrijfsvoering bewaakt en controle uitvoert op de kwaliteit van advies en bemiddeling.

Financieel Zeker is een financieel dienstverlenende organisatie die toegevoegde waarde levert tussen aanbieders van financiële producten en financieel adviseurs/bemiddelaars. Als Centrale Organisatie dragen wij onze verantwoordelijkheid binnen het franchisebedrijf (+115 vestigingen in Nederland) en bedienen wij als ServiceProvider een inkoopformule voor financieel advieskantoren (+100 deelnemers). De functionaliteit van de Compliance Officer is voor onze organisatie een extra kwaliteitswaarborg. Sinds enkele jaren is deze functie al vorm gegeven binnen de organisatie. I.v.m. de reisafstand woon-werk van de collega compliance is de vacature vacant.

Compliance
Zaken zoals scherper toezicht, regelgeving en veranderende interpretatie hierop, transparante marktwerking, het kennen van je klant en integere en beheersbare bedrijfsvoering alsmede wetgeving en invulling hiervan met betrekking tot de privacy wetgeving (AVG) zijn aspecten waar wij binnen onze organisatie sterk van bewust zijn en op een professionele wijze invullen.

Functie omschrijving
Als Compliance Officer draag je bij aan het optimaliseren van de compliance cultuur en integriteitnormen en verfijnt daarbij de procedures alsmede de interne organisatie. Je hebt kennis van en ervaring met processen die een integere bedrijfsvoering en beheersing van reputatierisico’s waarborgen alsmede van de wet- en regelgeving omtrent Wwft, Wft en AVG.

De volgende onderwerpen zijn daarbij in bijzonder van belang; gedrag en cultuur (soft controls), klantbelang centraal, passendheid, zorgplicht, klantintegriteit, Customer Due Diligence, identificeren van risico’s zoals corruptie, witwassen en terrorismefinanciering sanctieregelgeving,

De taken zijn als volgt

  • adviseren over de interne bedrijfsvoering en de procedures en processen hiervoor opstellen en/of aanvullen;
  • vergroten van de compliance-awareness bij interne organisatie alsmede ook onder de franchisenemers door middel van communicatie en training;
  • signaleren, identificeren en beoordelen van compliance risico’s;
  • pro-actief te adviseren over compliance risico's;
  • opstellen en invoeren van risicobeheersende maatregelen;
  • onderhouden van contact met toezichthouders.
  • monitoren van de kwaliteit van de advies-, bemiddeling- en nazorgwerkzaamheden;
  • oplossen van compliance incidenten;
  • beheren van klachten- & incidentenregister;
  •  behandelen van klachten conform procedure inclusief KiFid behandeling;
  • voeren van de aanstellingsadministratie van bestaande en nieuwe aangesloten instellingen in kader van AFM vergunning;
  • beheren van Persoonlijk Opleidingen Plan (POP) van medewerkers en franchisenemers;
  • beoordelen en redigeren van aanstellingsovereenkomsten van Aanbieders alsmede beoordelen of opstellen van samenwerkingsovereenkomsten met overige business partners.


Profiel Compliance Officer
De Compliance Officer is in staat om vanuit de inhoud een vertaalslag te maken tussen wet- en regelgeving en de dagelijkse praktijk, zowel vanuit de Centrale Organisatie als vanuit de financieel advieskantoren waarbij de procedurele organisatie, integriteitbewaking en passendheid van advies de belangrijkste aandachtspunten zijn. Daarvoor is kennis van compliance wet- en regelgeving essentieel, sterke communicatieve vaardigheden mogen niet ontbreken en interesse in de financiële dienstverlening spreekt voor zich.

Voor de functie van Compliance Officer beschik je over de volgende competenties en vaardigheden:

  • HBO en/of WO opleidingsniveau, bijvoorbeeld Rechten, Bedrijfskunde of Economie;
  • Minimaal LCO (leergang compliance officer) en LCP (Leergang compliance professional) strekt tot aanbeveling
  • Minimaal drie jaar relevante werkervaring, bij voorkeur bij een financiële dienstverlener;
  • Overtuigingskracht;
  • Hands-on
  • In staat zelfstandig, onafhankelijk en professioneel te acteren.

Wat bieden wij jou?
Financieel Zeker vindt het belangrijk dat je deel uitmaakt van een organisatie waar je gelukkig bent. Die past in jouw leven, die je energie geeft en bovenal bijdraagt aan de ontwikkeling van jouw talent.
Gedrevenheid en eigen initiatief is belangrijk in de organisatie en wordt beloond; er is veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Daarom bieden wij jou:

  • Een nieuwe uitdagende functie in een informeel team waar ruimte is voor initiatieven en ideeën.
  • Salaris afhankelijk van je kunnen, ambities en ervaring?
  • Maandelijkse een extra financiële bijdrage welke je kunt gebruiken zoals je wenst,
  • 24 vakantiedagen
  • Laptop voor als je ook thuis gaat werken
  • Ruimte voor een goede werk-privé balans
  • Fulltime is bij ons 40 uur, maar minder mag ook. Deze vacature kan tussen 24-40 uur ingevuld worden
  • Thuiswerken is mogelijk waarbij jouw collega’s het wel heel erg leuk vinden om jou regelmatig te zien en spreken.
  • Sfeervol kantoor nabij Eindhoven Airport, makkelijk bereikbaar vanuit centraal station Eindhoven.
  • Goede opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden;
  • Regelmatig trekken we erop uit om met collega’s onder elkaar ook even stoom af te blazen..

Locatie
Eindhoven-Airport

Interesse?
Solliciteer direct via de rechterkolom of via s.peters@assured.nl. Bel bij vragen naar Susanne Peters 0654657176 

Solliciteer op deze vacature
#replace title#